ponedjeljak, 30. ožujka 2015.

Posne sarmice od zelja

Sastojci:

2 šolje riže, 
3 veze mladog luka,
1 praziluk,
250 g šampinjona, 
saransak (3 česne),
10-ak listova zelja (+ sitni listovi za fil + drške za fil), 
so, biber, vegeta, peršun, kašika ljutog ajvara, kašičica mirođije (dill), 
1/4 šolje bijelog vina.


Priprema:

Fil, 2 šolje (od 2 dl) riže sam do pola skuvala. Na malo ulja sam propržila (sve je sitno isjeckano) pera od 3 veze mladog luka, 1 isjeckan praziluk, 200-300 g gljiva, drške od zelja koje ostaju nakon čišćenja i 10 -ak listova zelja (1 veza). Zatim sam dodala onu nedokuvanu rižu, promiješala i još malo dinstala. Od začina sam stavila so, biber, 1 kašičicu vegete, peršun, 1 kašiku ljutog ajvara, 1 kašičicu mirođije i 3 česne bijelog luka. To sam sve kvasila sa po malo bijelog vina. 

Zelje prvo oprati pa očistiti i listove poređati u neki veliki lonac i osoliti pa preliti sa oko 2 l kipuće vode i poklopiti. Treba da odstoji 15-30 min. List treba da je mekan ali da se ne raspada. Zatim filovati. Kad ste napunili šerpu nalite je vodom da prekrijete sve, poklopite i kuvajte na tihoj vatri 40-45 min. Naravno nema miješanja, samo povremeno protresite šerpu. Ako počne jako da vri gasite ga sa pomalo bijelog vina da se sarmice ne bi raspale. Pred kraj kuvanja zalite tankom zaprškom, 2 kašičice brašna miješati na isto toliko ulja dok brašno ne požuti i zamiriše i to sasuti u sarmice. Super ukusno!


Nema komentara:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...